کوئینتت در می بمل ماژور برای پیانو و ساز های بادی ، ک.452 ، ساخته ی 30 مارس سال 1784 است.دو روز پس از اتمام قطعه...
دانلود در ادامه...
English version included
کوئینتت در می بمل ماژور برای پیانو و ساز های بادی ، ک.452 ، ساخته ی 30 مارس سال 1784 است.دو روز پس از اتمام قطعه ، موتزارت آنرا در سالن تئاتر ملی وین اجرا کرد.پس از اجرا او به پدرش مینویسد: "به اعتقاد خودم بهترین قطعه ایست که تا کنون نوشته ام!" پارتیتور قطعه شامل پیانو ، ابوا ، کلارینت ، هورن و فاگوت است.این اثر در فرم رایج سونات ، در سه موومان نوشته است:
لارگو ، آلگرو مدراتو – لارگتو – الگرتو
موومان اول ، آلگرویی درخشان است و بیشتر روی انتقال تم از سازی به ساز دیگر تمرکز دارد.در اکثر بخش های موومان اول ، پیانو تمی جدید ارائه میدهد و ساز های بادی به نوبت واریاسیون هایی روی آن اجرا میکنند.
موومان دوم بسیار شبیه با دیگر موومان های آهسته ی موتزارت است:آرام و پیوسته ولی لطیف.
موومان سوم در فرم آلگرو – روندو نوشته شده است ، فرمی معمول که موومان سوم اکثر کنسرتو های پیانو در دوران کلاسیک در آن نوشته شده اند.این موومان در میانه ی خود با بخشی کادانس مانند به کودا وصل میشود که آنرا بسیار شبیه به موومان سوم سونات پیانوی شماره ی 13 ، ک.333 میکند.این اثر الهام بخش کوئینتت در می بمل ماژور برای پیانو و ساز های بادی ، اپوس 16 ساخته ی بتهوون بوده است.
دانلود از پیکو فایل:
http://s9.picofile.com/file/8298640950/Mozart_Quintet_in_Eb_for_Piano_and_Winds_K_452.rar.html
The Quintet in E flat major for Piano and Winds, K. 452, was completed by Wolfgang Amadeus Mozart on March 30, 1784 and premiered two days later at the Imperial and Royal National Court Theater in Vienna. Shortly after the premiere, Mozart wrote to his father that "I myself consider it to be the best thing I have written in my life." It is scored for piano, oboe, clarinet, horn and bassoon
Structure and Analysis
There are three movements
Largo - Allegro moderato, 4/4
Larghetto in B flat major, 3/8
Allegretto, 2/2
This structure closely resembles that of a typical sonata. The first movement is a sprightly sonata form Allegro, with themes being passed from instrument to instrument, usually with the piano introducing a theme and accompanying while the oboe, clarinet, horn and bassoon play variations on it. The Larghetto movement is typical of the 2nd movement of other Mozart pieces: soft and gentle, yet still engaging. The Allegretto movement is a "sonata-rondo" of the kind Mozart used as the finale of many of the piano concertos he was writing at this period, and contains a written-out cadenza-like section toward the end
This piece was allegedly the inspiration for the Quintet in E flat for Piano and Winds, Op. 16, by Ludwig van Beethoven, who composed this tribute in 1796. Both compositions use the same scoring